Błonnik pokarmowy - czy naprawdę jest tak skuteczny?

18:37:00

W ostatnim czasie bardzo głośno zrobiło się o błonniku. Pewne jest, iż daje on nam pełne uczucie sytości i oddala głód. Dlatego tak popularny jest wśród osób, które dbają o swoją talię, czy po prostu się odchudzają. Błonnik tak naprawdę polecany jest każdemu, ponieważ wpływa korzystnie na nasze zdrowie.

Błonnik jest substancją niejednorodną. Zwany jest włóknem roślinnym. W jego skład wchodzą roślinne wielocukry (celuloza, pektyny, hemiceluloza) oraz lignina. Wszystkie te składniki oporne są na działanie enzymów trawiennych co oznacza, że błonnik nie ulega trawieniu. Do wyzwolenia funkcji błonnika potrzebna jest woda! Dzięki niej błonnik pęcznieje dając nam tym samym uczucie sytości.
Dorosły człowiek powinien zjeść około 30 g błonnika dziennie!

Jaką rolę odgrywa błonnik?

- wykazuje zdolność wiązania wody
- pobudza funkcje żucia, wydzielania śliny
- wpływa na wydzielanie gastryny
- zmniejsza objętość treści pokarmowej w jelicie cienkim (pęcznieje)
- pobudza ukrwienie jelit, wpływa na ich prawidłowe funkcjonowanie (perystaltykę)
- chroni przed zaparciami, ale także przed biegunkami
- chroni przed polipami i nowotworami jelita
- daje uczucie sytości, wypełnia żołądek
- przyspiesza wydalanie z naszego orgiazmu kwasów żółciowych, cholesterolu oraz bardzo szkodliwych toksyn i metali ciężkich
- oddala ryzyko miażdżycy, ponieważ obniża stężenie trójglicerydów we krwi
- stabilizuje stężenie glukozy we krwi
- wspomaga naszą naturalną przemianę materii

W jakich produktach możesz znaleźć błonnik?

- otręby pszenne, ziarna zbóż, kawa zbożowa
- pieczywo pełnoziarniste, siemię lnianę
- owoce świeże np. jabłka, porzeczki, jeżyny, daktyle oraz suszone
- muesli owocowe oraz płatki
- kasza gryczana, ryż brązowy, makaron pełnoziarnisty
- warzywa np. szpinak, warzywa strączkowe (fasola, groch, soja), brukselka, brokuły
- mak, orzechy, migdały, kokos


Najlepiej dostarczać błonnik z pożywieniem, ale można także skorzystać z suplementów diety, które wspomagają odchudzanie np. XENEA błonnik. Trzeba pamiętać, że przy jego spożywaniu należy pić dużo płynów, bo w innym razie zamierzony efekt może być odwrotny (zaparcia). Polcam błonnik osobom odchudzającym się, ale oczywiście nie można oczekiwać utraty kilogramów bez odpowiednich ćwiczeń i diety  :)



A teraz trochę z innej beczki...  Ostatnio po głowie nuci mi się tylko jedna piosenka :) To tak na poprawę humoru  :)  Lubię zarówno tego wokalistę, jak i tą rytmiczną melodię.
Po prostu  Moves Like Jagger!



You Might Also Like

5 komentarze

  1. chętnie usłyszę Twoja opinię o tych mussli tropikalnych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to są musli tropikalne z Biedronki, są pyszne :-) Jem codziennie rano z mlekiem, czasem mieszam ze zwykłymi płatkami, żeby nie było tak słodko. Także polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak, mi też przyda się błonnik! zmotywowałas mnie do odchudzania - co prawda powinnam zacząć przed wakacjami, no ale lepiej późno niz wcale. Czekam na informacje o mussli tropikalnych i innych dietetycznych pysznosciach! dodaję do obserwowanych ;**

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie mam problemu z odchudzaniem.
    Ale chętnie skosztuję musli tropikalnych, kawę inkę zbożową, też czasami piję rano :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do musli tropikalnych i tego typu produktów ze sklepów to jednak trzeba wspomnieć o tym, że większa z nich połowa jest bardzo nieładna pod względem składu, smakować mogą super ale często mają odstraszające składniki. Na przykład warto unikać takich nieciekawych jak to http://www.open-youweb.com/musli-chrupkie-tropikalne-fitella-od-gellwe-opinia/ niby popularne ale mocno niezdrowe mimo określenia nawet fit to są absolutnie tuczące. Dlatego warto czytać etykiety zawsze tego co ma zamiar się kupić. Może ktoś zna jakieś bez nieprzyjemnych dodatków a tylko same naturalne składniki?

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz ;)
Osoby Anonimowe prosimy o podpisanie się imieniem ;)

Instagram

Like us on Facebook

Followers