Izotek - pytania i odpowiedzi, efekty i moja historia

19:58:00


Bardzo często pod postami i w mailach zadajcie wiele pytań odnośnie kuracji Izotekiem. Przypomnę, że jest to silny lek z izotretynoiną przeznaczony do walki z trądzikiem. Od zakończenia mojej kuracji minęło już 1,5 roku, a w związku z Waszym dużym zainteresowaniem - czas na małe podsumowanie zbiorcze w formie najczęściej zadawanych pytań i moich odpowiedzi ;-) Zapraszam również do przeczytania (jeśli tego jeszcze nie zrobiliście) poprzedniego postu dotyczącego tego leku, w którym opisałam całą swoja historię w skrócie klik

Instagram


Jakie skutki uboczne pojawiły się u mnie podczas kuracji?
Muszę przyznać, że podczas trwania kuracji moje wyniki badań były nieskazitelne (miałam to szczęście), a ponadto pojawiło się naprawdę mało skutków ubocznych, w większości o umiarkowanym nasileniu.  Oczywiście najważniejszym było przesuszenie skóry, z którym zwykły Cethapil radził sobie świetnie. Wysuszone śluzówki nosa i usta natłuszczałam specjalnymi maściami. Z ważniejszych objawów mogę wymienić także większą skłonność do krwawień, powstawania ran oraz stany depresyjne. Moja tłusta skóra stała się nagle sucha (włosy także), co nie nazwałabym skutkiem ubocznym, ale efektem wręcz spektakularnym ;-) Niestety najgorsze skutki uboczne pojawiły się na końcu brania leku, a wręcz tuż po zakończeniu całej kuracji. Włosy zaczęły wypadać na potęgę, co trzeba było w sumie przeczekać (kilka miesięcy), bo wszystkie wcierki i suplementy nie przyniosły oczekiwanego efektu od razu. A co najgorsze, mam wrażenie, w sumie jest to potwierdzone u okulisty, iż lekko pogorszył mi się wzrok. Obecnie zakładam okulary na uczelni oraz gdy pracuje na komputerze - bez nich ani rusz! ;-)

Czy podczas brania leku pielęgnowałam skórę w sposób szczególny?
Moja dermatolog była zdania, iż podczas trwania kuracji nie należy pielęgnować skóry jakoś szczególnie, a wręcz najlepiej niemal nic przy niej robić! Nie smarować grubą warstwą kremu, nie złuszczać, nie smarować maściami przeciwtrądzikowymi. Myślę, że akurat w tej kwestii każdy specjalista może mieć zupełnie inne zdanie. Ja myłam skórę dwa razy dziennie delikatnym żelem typu Ziaja Med Kuracja Lipidowa Fizjoderm, a wieczorem wklepywałam niewielką ilość kremu nawilżającego. I nic więcej. Dałam skórze trochę oddechu i czekałam na efekty.

Jak poradziłam sobie z wypadaniem włosów?
To była ciężka walka przez kilka miesięcy. Myślę, że była nie do wygrania - co miało wypaść, po prostu wypadło. Miałam to szczęście, iż od zawsze miałam gęste włosy, dlatego mimo iż tyle ich straciłam, nadal wyglądają dość dobrze ;-) Przez kilka miesięcy łykałam suplementy wspomagające wzrost włosów. min. Vitapil i Silicę. Poza tym stosowałam wcierkę Jantar, czarną rzepę z Joanny, szampon Pharmaceris H. Keratineum, a później zaczęłam swoją przygodę z olejowaniem włosów (Amla Gold).

Czy w trakcie kuracji nakładałam na twarz makijaż?
Moja dermatolog nie widziała żadnych przeciwwskazań do nakładania makijażu. Jedyne co, ograniczyłam jego ilość i przerzuciłam się na lekkie podkłady antybakteryjne, a w niektóre dni nie malowałam się wcale. Teraz jest szeroka oferta kremów BB i CC, które idealnie sprawdzą się podczas takiej kuracji, ponieważ nie tylko kryją delikatnie, ale i nawilżają cerę.

Dlaczego przed rozpoczęciem kuracji należy podpisać oświadczenie?
 Dlatego, iż Izotek jest lekiem teratogennym - uszkadza płód! Pamiętajcie o tym! Zaskoczyła mnie ostatnio młoda dziewczyna, która napisała do mnie maila, iż dermatolog nie wytłumaczyła jej czemu podpisuje oświadczenie, a ponadto nie zwróciła jej uwagi na jakże tu istotne metody zapobiegania zajściu w ciążę. Ja podczas kuracji nie brałam leków antykoncepcyjnych, gdyż było to zbyt obciążające dla mojego organizmu. Niemniej jednak są rożne metody - decyzja pozostaje w Waszych rękach ;-)

Czy w trakcie kuracji można się opalać?
Nie można! Skóra jest zbyt wrażliwa na promieniowanie UV. Najlepiej rozpocząć leczenie w takim czasie aby przypadło na okres jesienno-zimowy. Solarium jest zakazane, a wystawiając się na słońce należy posmarować się wysokim filtrem i zakryć najbardziej wrażliwe części ciała. Jeśli tego nie zrobicie, mogą pojawić się podrażnienia, plamki i inne niechciane niespodzianki.

Intensywna aktywność fizyczna podczas leczenia?
Raczej nie należy podejmować większych wysiłków fizycznych. Organizm jest osłabiony, wszelka aktywność ponad normę jest przeciwwskazana. Należy również zwrócić uwagę na dietę, aby nie spożywać produktów z dużą zawartością witaminy A, gdyż podczas kuracji mamy w organizmie jej nadmiar. Wskazana jest rezygnacja ze słodyczy, uwierzcie mi to ma same plusy! :)

Po jakim czasie od zakończenia kuracji zdecydowałam się na zabiegi u kosmetyczki?
 To bardzo ważne pytanie! Pierwsze zabiegi u kosmetyczki wykonałam dopiero po około 4-5 miesiącach od zakończenia kuracji, co i tak uważam za dość szybką decyzję. Nie zdecydowałam się wtedy jednak na silne kwasy, ale tylko na mikrodermabrazję. Po 3-4 miesiącach zaczęłam używać na noc kremu z kwasem migdałowym Pharmaceris. Ostatnio otrzymałam maila od dziewczyny, która umówiła się u kosmetyczki na zabieg kwasami 40 % (!!!) 3 miesiące po zakończeniu leczenia! To bardzo nieodpowiedzialne, gdyż skóra naprawdę długo jest wrażliwa i podatna na wszelkie uszkodzenia. Ja do tej pory mam skórę bardzo wrażliwą na rany, wyraźniej szybciej ulega uszkodzeniom i wolniej się goi. I pewnie niestety już tak zostanie.

Jak moja skóra wygląda aktualnie?
Niestety moja cera nadal nie jest idealna (rozszerzone pory, małe blizny, zaskórniki), ale cale szczęście wypryski nie pojawiają się już na niej niemal wcale ;-) Widzę tylko jakieś pojedyncze niespodzianki, zwykle zwiastujące okres. Miałam kiedyś niemal całą twarz wysypaną przez wiele wiele lat,  a więc obecny stan mojej skóry uważam za ogromny sukces. Jeśli macie jakieś skuteczne sposoby na zaskórniki i rozszerzone pory, piszcie koniecznie!

Czy żałuję podjęcia decyzji o leczeniu?
 Żałuję tylko, że podjęłam ją tak późno! Zdecydowanie się na leczenie było z pewnością jedną z najlepszych decyzji w moim życiu. Nie żałuję leczenia, mimo tych wielu skutków ubocznych, ponieważ widzę realne efekty. Obecnie proponuje się leczenie już coraz młodszym dziewczynom, także w okresie dojrzewania i nie widzę w tym nic złego. Jeśli coś będzie nie tak, zawsze w każdym momencie kurację można przerwać. Kiedy uporam się z moimi obecnymi problemami zdrowotnymi, zamierzam dobrać jeszcze kilka opakowań tego leku aby zapieczętować pożądany efekt. Mam gdzieś w głowie jednak strach przed ewentualnym nawrotem, dlatego wole wziąć jeszcze dodatkową dawkę.

Czym pielęgnuję skórę obecnie?
Aktualnie myję skórę delikatnym żelem oczyszczającym marki Organique (Basic Cleaner, Mild Cleaner Gel) i zamiennie stosuje na noc, krem z kwasami marki Bandi lub Pharmaceris oraz płynny kolagen. Kilka razy w tygodniu robię delikatny peeling i kładę maseczkę oczyszczająco-sciągajacą. Moja cera jest teraz mieszana i bardzo ciężko oczyścić ją dogłębnie, a równocześnie dobrze nawilżyć żeby nie przesadzić ;-) Najbardziej cieszę się z tego, że skóra i włosy nie są tak tłuste jak to dawniej bywało, a czasem mogę nawet zapomnieć o pudrze matującym.
Jeśli macie jeszcze inne pytania odnośnie tej kuracji, piszcie w komentarzach - chętnie doradzę na swoim przykładzie ;-) I nie bójcie się podjąć decyzji o podjęciu leczenia - pamiętajcie że ładna cera to Wasza wizytówka! Trzymam kciuki i życzę powodzenia

You Might Also Like

118 komentarze

  1. Z tego co widać na zdjęciach masz nadal porowatą skórę, niestety niezbyt ładną. Idziesz na jakąś operację laserową żeby pozbyć się dziur? Bo mam podobny problem :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało osób ma nieskazitelną cerę, dla mnie najważniejsze że nie jest w stanie opłakanym ;-) Pewnie kiedyś się wybiorę na jakieś laserowe zabiegi, ale w tym momencie mam inne problemy na głowie. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. ktos probuje byc najzwyczajniej w swiecie zlosliwy... tez mam problem, chyba zdecyduje sie na ta kuracje.

      Usuń
    3. Czytałam, ze po rozpoczęciu kuracji Izotekiem na początku stan cery znacznie sie pogarsza, czy u ciebie tez tak było?

      Usuń
    4. U mnie nie było ani pogorszenia ani wysypu - to chyba kwestia indywidualna :)

      Usuń
  2. naprawde mega efekt - podziwiam za wytrwalosc <3

    OdpowiedzUsuń
  3. super efekt! :) pięknie wyglądasz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam pytanie czy skóra wróciła do "normalności" i jesli tak to w jakim czasie? skończyłam terapie w listopadzie a wciąz czuję przesuszanie i skóra bywa z tego powodu zaczerwieniona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci że ciężko odpowiedzieć na to pytanie.. moim zdaniem skóra jest trochę "dziwna" i taka pewnie już zostanie, wrażliwsza na otarcia, z lekko przesuszonym naskórkiem i zaległościami pod spodem ;) Zaczerwienienia minęły mi tak do 3-4 miesięcy :)

      Usuń
    2. Witam. Skończyłam kurację miesiąc temu . Mam nadal przesuszone usta chic juz nie tak bardzo. Moje włosy nadal sie nie przetłuszczają :-)

      Usuń
  5. zmartwiłaś mnie trochę z tą dziwną skórą muszę przyznać, jest sucha czasem mnie piecze miałam nadzieje że to minie heh.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda cera reaguje inaczej, może u Ciebie będzie lepiej ;-) Głowa do góry!

      Usuń
  6. Oj widzę, że sporo przeszłaś ze swoją skóra.

    OdpowiedzUsuń
  7. U jakiego dermatologa byłaś w Częstochowie?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj :-). Obserwuje Waszego bloga już jakiś czas. Nigdy nie komentowałam, ale dziś bardzo utożsamiłam się z Twoją historią dlatego postanowiłam napisać. Mam ten sam problem co Ty od wielu lat. Poczynając od gimnazjum poprzez liceum, studia aż do 28 lat. Obecnie stosuje kuracje Curacne (podobne działanie do Izoteku) i mam nadzieję, że tak zakończy się ta wojna :-). Ogólnie działanie uboczne stosowania kuracji izotretynoiną to pikuś w porównaniu do buzi pełnej cyst i ogromnych bulw. W moim przypadku jeszcze pozostaje problem blizn, ale jeżeli kuracja ta przyniesie pożądany efekt to już wszystko potoczy się z górki. Pozdrawiam częstochowianki :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam to samo.. począwszy od gimnazjum.. skończyłam z tym na początku studiów ;-) A więc trzymam za Ciebie kciuki!!! <3 Trzymaj się ;)

      Usuń
  9. Very beautiful. Would you like to follow each other? Please let me know if you're interested. Latest post on my blog is A Cultural Tango

    Louisa Moje
    http://lapassionvoutee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Izotekiem leczył się mój brat, efekty są świetne :) minęło już kilka lat od leczenia ale twarz ma gładką, zniknęły mu wszystkie przebarwienia, zapomniał już co to znaczy słowo pryszcz :)
    A ja mam pytanie z innej beczki - co to za błyszczyk / szminkę masz na ustach? Bardzo mi się podoba, więc poproszę o firmę i numer koloru ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam szminke Avon Color Trend - kolor FLIRT ;-) ale tu bladziej wyglada, poza tym pokryta jest bezbarwnym blyszczykiem ;)

      Usuń
  11. Wygladasz Słoneczko uroczo :******
    <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Podziwiam za wytrwałość. Ale czego nie robi się dla urody. Serdecznie pozdrawiam.
    http://balakier-style.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz piękną buzię teraz wręcz! :) Teraz to pewnie trochę zabiegów mikrodermabrazji i będzie jak u niemowlaka ;) Ja niestety męczę się z trądzikiem wiele lat ale nie jest na tyle mocny, żeby stosować izotek, zreszta chyba nie chciałabym. Może kiedyś z tego "wyrosnę" ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Powiem Ci że ja też myślałam ze z tego wyrosnę, ale to było bledne myślenie - z biegiem czasu po okresie dojrzewania nic się nie zmieniało. Ale jeśli masz mniejsze problemy to może zwykła pielęgnacja i antybiotyk wystarczy ;-)

      Usuń
  14. Kasiu jakiego pudru używasz??:)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję odwagi, ja się bałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejku jaki śliczny płaszcz. Można wiedzieć skąd to cudo :)
    A tak na marginesie śliczna jesteś

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładny kolor włosów. jakiej farby używasz?

    wpadnij do mnie :) https://www.facebook.com/netkastylefashionsneaker?ref=hl

    OdpowiedzUsuń
  18. mam do Ciebie Kasiu pytanie czy podczas kuracji izotekiem stosowalas ten tonik, serum i żel dermedic czy dopiero po jej skończeniu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście dopiero po skończeniu, w trakcie kuracji nie używałam prawie niczego wysuszającego i antytrądzikowego, tylko nawilżające specyfiki :)

      Usuń
    2. bo ja zaczęłam kurację izotekiem 3 tygodnie temu a te wszystkie specyfiki używam od tygodnia, myślisz że lepiej je odstawić?

      Usuń
    3. jeśli są antytrądzikowe, wysuszające to pewnie że odstawić! niebawem będziesz potrzebowała nawilżenia :) skóra powinna sobie teraz już sama radzić z trądzikiem, także lepiej nie ingerować.

      Usuń
  19. witam jestem dermatologiem i kosmetologiem, twoja twarz jest bardzo młoda a już wyglada na stan opłakany, nie piszę tutaj tego ze złośliwości broń boże, piszesz, że masz gęste włosy, wręcz przeciwnie, masz słabe włosy cienkie i zniszczone farbą, radziłabym przejść na bardziej naturalny kolor,żeby ich tak nie niszczyć,bo dziewczyno zaczniesz łysieć w wieku 30tu lat, dermatolodzy zarabiają na tym żeby wciskać nam ciemnote że te wszystkie kuracje tak działają a tak naprawde skóra poprawiła ci sie bo z wiekiem zmniejsza sie ten okropny stan nawet w najgorszych przypadkach, lek mógł ci pomóc minimalnie, podsumowując myślę że bardziej sobie szkodzicie tymi lekami niż cokolwiek zyskujecie, na chwile zyskasz ładniejszą twarz ale niestety odbije się to na tobie za kilka lat i to ze sporym nakładem. Gratuluje twojej jak mówisz pani dermatolog że nieumiejętnie dobrała kurację do twojej twarzy:) w ten sposób odjęła jej jakieś 10 lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam nie zgodzę się z Tobą niestety całkowicie! Nie masz racji. Nie wiesz ile czasu zmagałam się z naprawdę dużym trądzikiem - z 10 lat! I wcale z wiekiem nie zmalał, kurację podjęłam dość późno. Teraz cieszę się gdy wstaje codziennie rano czystą z skórą bez żadnych zmian trądzikowych! A skóra nie jest w dobrym stanie gdyż dość dużo ją obciążałam makijażem od wczesnych lat, zresztą teraz wygląda i tak 100 razy lepiej niż jeszcze kilka lat temu. Na włosy nie narzekam, wszyscy dookoła mówią że są w dobrej kondycji i mimo okresowego wypadania, są naprawdę gęste i grube nadal. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Chodzi o to ,żeby zamiast do lekarza iść do kosmetologa , a ten, cudownie uzdrowi nas z naciekowego tradziku, a przy okazji wydoi z kasy. Kosmetolog od siedmiu boleści .

      Usuń
  20. ps. odjęła 10 lat w negatywnym sensie, twojej młodości,pozdrów ją i jak najszybciej zmien!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Powiedz proszę, jak długo wypadały Ci włosy? Mi zaczeły wypadac dwa tygodnie od zakończenia kuracji i wypadają już miesiąc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość dużo ich wypadało tak miesiąc-2 miesiące, potem ustało :-)

      Usuń
  22. Mam pytanie Kasiu, czy to prawda że izotek działa również na blizny, spłyca je, a nawet może je całkowicie redukować? byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat w moim przypadku ten efekt był minimalny w czasie kuracji :/ Skóra mało mi się złuszczała i regenerowała, ale wiem, że u niektórych wygląda to zupełnie inaczej :) Kwestia indywidualna!

      Usuń
    2. dziękuję za odpowiedź:)

      Usuń
  23. Czy mialas jakas przerwe w stosowaniu tych tabletek? Ja nie bralam ich teraz przez tydzien poniewaz bylam chora i nawet nic nie moglam zjesc i zastanawiam sie czy bedw musiala od nowa zaczynac kuracje..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jejku z tego co wiem to nie wolno tak przerywać kuracji! Z pewnością będziesz mogła ją kontynuować bo kuracja polega na akumulacji dawki. Ale jak ta przerwa wpłynie? Nie mam pojęcia :/

      Usuń
  24. Hej! Mnie strasznie wypadają włosy po 5 miesiecznej kuracji curacne (ma to samo działanie co izotek). Nie biorę leku od ok. miesiąca. Mam okropnego doła z powodu moich włosów bo lecą mi garściami...nie wiem co robić... Tobie też wypadało dużo ? po jakim czasie wypadanie ustawało? dziękuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też wypadło bardzo dużo! Zaczęłam brać vitapil, pić pokrzywkę, stosować wcierki typu jantar, po jakiś 2-3 miesiącach wypadanie ustało :)

      Usuń
    2. ja biore priorin i włosy przestały lecieć. polecam wam

      Usuń
  25. Dziękuję za odpowiedź! Pocieszyłaś mnie :) Bardzo dziękuję!!

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak dlugo po zakonczeniu kuracj dziala jeszcze izotek.? Bo ja skonczlem 2 miesiace temu a dalej mam suche usta :P kiedy to ustapi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka miesięcy utrzymuje się w organizmie - podobno do 3 miesięcy.

      Usuń
  27. Witam. Podczas kuracji mialem zwolnienie z wf-u. Niestety trenowalem wyczynowo boks i przez te ogolne wysuszenie organizmu wysuszylo mi tez stawy. Trenowalem po 4x w tgodniu i chyba zdarlem sobie chrzastke stawowa w lokciach od 5 miesiecy nie moge trenowac, caly czas bola mnie lokcie.Jestem juz po kuracji pare miesicy a bol lokci jest odczuwalny nawet po grze w siatkowce na wfie. Jak najszybciej chce powrocic do treningow (jem glukozaminy i inne rzeczy ktore niby pomagaja na stawy ale mi jakos to nic nie daje ... Ktos wie co moge z tym zrobic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja mam zanik mazi stawowej a dosyć dużo biegam. Wizyta u lekarza skończyła się receptą na kolagen, którego cena wyniosła ponad 60 zł. Łykanie go nie przyniosło oczywiście żadnych rezultatów. Polecam natomiast inne sposoby, które nie są drogie ani pracochłonne. Jedz jak najwięcej żelatyny, po tyg lub 2 powinieneś zobaczyć rezultat. Zaraz podeślę link z większą ilością informacji. Widzę, że post jest stary, ale może mimo wszystko komuś się jeszcze przyda ta inf

      Usuń
  28. Hej! I jak obecnie przedstawia sie kondycja Twoich włosów? Czy te ktore wypadly podczas kuracji, odrosly? Czy juz zostala taka zmniejszona ilosc? Niestety zmagam sie z tym samym problemem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm nom teraz mam inne problemy i włosy mi znowu trochę wydają ale od innych leków, także nie będę obiektywna ;-) Ale powiem Ci ze niestety wlosy zbyt szybko nie odrastaja i jesli juz zahamujesz wypadanie to trzeba sie cieszyc z tego co ci zostalo na glowie :) Takze z tym odrastaniem nie ma sie co ludzic, ale szalu nie ma :) Polecam na wypadanie teraz wcierke novophane lotion oraz Intensive Hair Therapy Serum łopianowe, Żeń Szeń z Seboradin a także nasiona kozieradki.

      Usuń
    2. Oczywiście to nie tylko na wypadanie, ale na porost także :)

      Usuń
    3. Dziekuje :) wlasnie stosuje tabletki novophane i jestem pelna nadziei, ze moja burza wlosow jednak powroci! Zycze w takim razie zdrowia i... gestej czupryny jak najszybciej ;)

      Usuń
  29. Stosowałam izotek rok efekty slabe lecz 3 misiece od odstawienia cera wrocila do normy . Niestety cieszylam sie tylko 3 miesiace ladna cera teraz na nowo zmagam sie z brzydkim stanem cery . Zaczelam znowu zazywac od 2 dni izotek ale nie wiem czy cos uratuje koszmarna jakos mojej cery ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jej współczuje :( Większości osób pomaga Izotek,jak widać nie wszystkim! Sprawdzałaś hormony żeńskie i tarczycy?

      Usuń
  30. Biorę Izotek 3 miesiąc. Mam problem z makijażem - każdy podkład podkreśla skórki. Czy jeśli spróbuję jednorazowo peelingu enzymatycznego 2 dni przed ważnym wyjściem, nie zaszkodzę sobie? Bardzo mi zależy na tym, żeby tego dnia wyglądać pięknie ;) Chyba, ze polecisz jakiś podkład dla Izotekowców :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu musisz zacząć używać podkładów do cery suchej :) Albo kremy BB do sery suchej, które fajnie nawilżają :) I przed każdą aplikacją podkładu wklepywać krem lekki nawilżający, oczywiście taki który nie zapycha porów :)

      Usuń
  31. a ja mam pytanie jak jest ze słoncem po zakończeniu kuracji izotekiem? czy nadal nie wolno się opalać? ja bym myślała, że najważniejsze to chronić buzię ale czy dobrze myślę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak najważniejsze to chronić twarz kremem z filtrem lub podkładem z filtrem. Ja do tej pory nie opalam buzi, uważam to za szkodliwe. Generalnie tak 2-3 miesiące po kuracji można zacząć wystawiać się na słońce :)

      Usuń
  32. Hej, a jakie dawki brałaś? Stopniowo zwiększałaś, czy od początku do końca ta sama dawka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę powiem Ci że dokładnie nie pamiętam, około 30-40 mg chyba.
      Początkowo brałam mniej w pierwszych miesiącach i później dermatolog mi zwiększyła dawkę i taka była stała do końca.

      Usuń
  33. ja mialam izotek przez pol roku - apteka w warszawie mi go polecila jako najlepszy lek, curacne w moim przypadku powodowalo tylko fale wymiotow. Po kuracji twarz nie do poznania, sa blizny, ale nie ma juz nowych pryszczy, z kosmetyczka walczymy z bliznami :) co do ceny - http://aptekagold.pl/izotek-kaps-20mg-x-60.html jest drogi, ale dla urody i drugie tyle bym wydala :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Czy po kuracji odrosły ci włosy? Jak tak to po ilu miesiącach do takiego stanu jak miała przed kuracja? Ja juz 2 miesiąc przyjmuje izotek i niestety z włosów które miałam przez kuracja zostało się dużo mniej niż polowa. Sama nw co mam robic. Dermatolog mówi ze nie mam się przejmować a mi na głowie widać łyse placki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety włosy tak łatwo nie odrastają :( stosuj wcierki, rób masaże głowy.

      Usuń
  35. Przed*
    Marta przepraszam ze zapomnialam się podpisać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Chciałam jeszcze dodać ze po tygodniu włosy zaczęły mi wypadac a brałam 30 mg, obecnie biorę 30 mg

    OdpowiedzUsuń
  37. Obecnie biorę 20 mg* przepraszam za wszelkie błędy ale psuje mi się laptop

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej! Dzięki za cenne źrodło informacji :) Właśnie założyłam bloga, gdzie będę opisywać moją rozpoczętą kurację izotretynoiną. Jeśli znajdziesz chwilkę na jej przeczytanie a może i na zostawienie miłego słowa, będzie mi niezmiernie miło. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam
    Od kilkunastu dnia zacząłem brać IZOTEK (2x20mg) stosuję nawilżacze Cetaphil, pomadk, oliwki itd. Zmagam się z problem lata-naście. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę również stosować punktowo na powstające wypryski – małe i te duże ropne krostki – AKNEMYCIN PLUS – NA NOC – a dopiero potem po 20-30min Cetaphile.
    Jakieś rady? Ktoś tak robił?
    Jakiś inny sposób na noc, żeby nie się wchłaniały przez noc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja miałam zalecane, że podczas kuracji nie stosuje ŻADNYCH maści na trądzik zewnętrznie. Jeśli ktoś miał inaczej, niech się wypowie :)

      Usuń
  40. Witam ;-) ja zaczełam dzisiaj leczenie izotekiem ;-) mam poważny trądzik :-) i obawiam siętych skutków ale każdy organizm jest inny :-) lekarz nie kazał mi niczym smarować twarzy zero kosmetyków :-) a mam pytanie czym najlepiej lekko oczyszczać twarz jakis tonik lub cos innego ? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej oczyszczać emulsją typu cethapil lub biały jeleń, takie które nie wysuszają i są do cery wrażliwej :)

      Usuń
  41. A ja w życiu bym się na to nie zdecydował. Wiele lat zmagałem się z trądzikiem, nigdy nie zapomnę tego okresu, gdzie nie chodziłem do szkoły z powodu wysypu wielkich pryszczy. Czyraki atakowały moją twarz i plecy. Na w-fach w szatni odwracałem się do kolegów tylem, gdy zmienialem tshirta żeby przypadkowo nie zobaczyli moich za*yfionych pleców. Kupowałem kremy, suplementy które dawały figę z makiem. Pokonałem trądzik w sposób naturalny, nie stosując żadnego specyfiku, kremu itd. A na to jak ktoś mi mówi, że pryszcze powstają w wyniku zjedzenia orzeszków w panierce, czekolady, alergii pokarmowej, hormonów, czy inwazji gronkowca złocistego to... Nie powiem jest 1 dieta, która może pomóc tak na 20%-skali problemu, mówią na nią bezglutenowa (+ dla diabetka i na produktach wysokiej jakości) i rzeczywiście potrafi załagodzić trądzik, ale nie eliminuje problemu. W mojej opinii nie znalezienie prawdziwej przyczyny trądziku doprowadzi najprawdopodobniej do takich chorób jak nowotwory, czy SM. 3mam za Was kciuki.

    OdpowiedzUsuń
  42. Aha, jeszcze jedno zwalczenie trądziku to tylko 25% sukcesu.;) Tak jak pisałem wyżej trądzik pokonać możecie zwykłą dietą bezglutenową - zniknie Wam wtedy 75-85% trądziku. Nawet gdyby udało Wam się go zwalczyć na 100% w ten sposób, to problem będzie rozwiązany tylko pod kątem wizualnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawa rada, nie próbowałam diety bezglutenowej, może się skuszę :) mnie izotek naprawdę pomógł, a nic wcześniej nie skutkowało!

      Usuń
    2. A co stosowałas na poczatku jak leczylas się izotekiem? Mnie dermatolog nietkazal narazie niczym smarować i wgl. A slyszalam i wyczytalam ze dobra jest emulsja cetaphil ? Prawda? :-)

      Usuń
    3. mnie kazano nic nie używać zupełnie, tylko emulsje do mycia typu cethapil

      Usuń
  43. Żadnym kremem nie nawilzysz skory na całej grubości, wiec do Ciebie należy wybór czy wolisz mieć gładką cerę i szybciej dorobić się zmarszczek czy mieć cerę trądzikową. Coś kosztem czegoś. Proponowałbym badanie na zawartość aluminium i asekuracyjnie ołowiu/rtęci w jakiejś wiarygodnej klinice oraz badanie kropli krwi pod mikroskopem - widać wtedy jak zachowują się poszczególne krwinki itd., czy ich ruch jest spowolniony.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja IZOTEK biorę miesiąc..od tygodnia skóra twarzy strasznie mi się pogorszyła ale mój dermatolog powiedział mi, że tak na początku 2-3 miesięcy może być- jestem dobrej myśli.. 19.03 mam wizytę kontrolną. Jest ktoś jeszcze kto zaczął z początkiem roku kurację???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak do 3 miesięcy może być wyrzut tego co jest pod skórą i pogorszenie niestety!

      Usuń
    2. Tak, zacząłem od marca, dawka 40mg/dzień. Stan skóry: sucha, bladosina, zaczerwieniona miejscami, okolice nosa i ust linieją jak u węża tylko małymi płatkami. Bóle mięśni,pleców, stawów. Krew z nosa po wysiłku, mocno rozrzedzona. Zapalenie spojówek. Skóra goi się 10 razy wolniej. Po miesiącu prawie brak nowych "niepożądanych gości". Mam nadzieję, że warto... czasem brak sił, ale damy radę :) Nie poddawaj się za szybko.

      Usuń
  45. Masz bardzo ładną cerę! :-)

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam.
    PYT.1 Ten sam problem od 2 tyg. zaczerwienienie w pracy prawie cały dzień, policzki a uszy bordowe, w domu się to normuje ale nie zawsze są jakieś tabletki, suplementy diety na to? Proszę o radę

    PYT 2. Izotek od 1.12.2015 r. od dawki 40mg na dzień co miesiąc zwiększając - wstęp. Po miesiącu marcu gdzie nie było niespodzianek na 99 % czysta buzia zapomniałem na chwile o problemie, tylko przebarwienia ewentualnie. Teraz po świętach w kwietniu wyskoczyły mi 3-5 małe pryszczy, po 1-2 dniach znikają zostawiające ślady czerwone. ALE dziś rano pojawiły się kolejne (nie są to ropne krosty).
    Jestem na początku 5 miesiąca za mną 60% kuracji przyjąłem do tej pory 6700mg ( zmniejszyłem dawkę dzienną z 70 mg na 60mg w kwietniu, waga 78kg było 82kg na starcie).
    Czy któraś osoba miała podobnie w tym czasie? W tym okresie leczenia? Czy to normalne czy mam się martwić, że bezskuteczna walka przed mną. Liczyłem, że jak już było na zero to już się tak utrzyma do końca terapii. załamka aktualnie

    OdpowiedzUsuń
  47. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  48. Cześć Kasiu!

    Czy byłabyś tak dobra i opisała w skrócie, jak się czujesz obecnie?
    Czy nie masz żadnych efektów ubocznych ? Czy wrócił Ci trądzik?
    Najbardziej martwi mnie ból stawów i mięsni, (sama jestem na końcu terapii ). Czy nadal masz suchą skórę? Czy Twój wzrok nadal się pogarsza?

    Przepraszam za zasypywanie pytaniami, ale jak wiadomo na lekarzy nie ma co liczyć i lepiej zapytac się osoby, która to przeszła.

    z góry dziękuję,
    Barbara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, fajnie by było, jakbyś właśnie napisała, jak się teraz czujesz? Czy rzeczywiście te wszystkie skutki uboczne przechodzą z czasem��

      Usuń
    2. Dziewczyny, już minęło tyle czasu od kuracji, że cieżko stwierdzić co ma związek z Izotekiem, a co nie. Niestety, jestem chora na borelioze, także teraz od kilku lat zmagam się z czymś innym. Moja skóra jest obecnie mieszana, z porami i nielicznymi przebarwieniami, a wypryski pojawiają się rzadko - zwykle przy okresie jakieś pojedyncze. Pozdrawiam i życzę wytrwałości Wam wszystkim :) Decyzja o przeleczeniu Izotekiem była jak najbardziej właściwa, w innym przypadku mogłabym mieć dużo więcej blizn, a trądzik pewnie ciągle by wracał.

      Usuń
  49. Witam, jestem na izoteku od stycznia, początkowa dawka 20 mg stopniowo zwiększana i obecnie 40 mg. Efekt spektakularny, zero zmian, już po miesiącu buzia czysta. Z efektów ubocznych- problemy z jelitami- przed kuracja też miałam problem a teraz się nasilil. Wyniki badań super. Jedyne co mnie męczy to totalny spadek odporności, dwa razy w miesiącu zapalenie zatok. Mam pytanie odnośnie ust- stosuje pomadki blistex, nivea, avon, itd i nic mi nie pomaga, usta mam straszne, na noc smaruje cała twarz kremem mediderm i jest super. Macie coś sprawdzonego na usta ??? Z góry dziękuję Beata ( lemana15@interia.pl)

    OdpowiedzUsuń
  50. Masz piękna cere zazdrosze:*

    Możesz mi napisać ile płaciłaś 20 mg 30 kapsułek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja płaciłam około 100 zł :)

      Usuń
    2. Ja płaciłam około 100 zł :)

      Usuń
  51. Ja jestem już 3 miesiąc na kuracji Axotretem, i na razie jestem bardzo zawiedziona... Jestem w stanie wytrzymać skutki uboczne, bo mam 30 lat i zmagałam się z ciężkim trądzikiem od ponad 15... Ale nie widzę na razie poprawy... Dawkę mam 50 mg na dzień.... Jest mało rzetelnych informacji w internecie, a szkoda... Cieszę się, że Tobie pomógł, może i dla mnie jest szansa....

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja biorę Axotret, albo jakieś inne zamienniki, już 3 miesiąc. Zaczynam 4. Jak narazie u mnie widać duże efekty i jestem bardzo zadowolona z tego leku. Skutki uboczne to jedynie suche oczy, skóra, jakieś bóle pleców, stawów. Przyzwyczaiłam się i szczerze mówiąc nie przeszkadzają mi już. Ostatnio mam problem z żołądkiem, ale myślę że to jakiś wirus. Jeśli się pogorszy pewnie skontaktuję się z lekarzem.
    Pozdrawiam.
    thepuddingg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Czy podczas kuracji można się malować??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można, ale lekko, take kremy BB lub podkłady które nie zapychają porów i przede wszystkim nie wysuszają!

      Usuń
  54. po kolejnym przeczytaniu posta znalazłam odpowiedź na moje pytanie;-)

    OdpowiedzUsuń
  55. Mam pytanie biorę 20 dni aknenormin i rzecz w tym, ze oprócz pierwszego dnia w którym miałam okropny ból głowy nie dzieje się nic.. Mam tylko czasami suche usta i nic więcej czy ze mną jest coś nie tak? Gdzie te wszystkie skutki uboczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 20 dni to za krótko, większość skutków ubocznych pojawia się dopiero po kilku miesiącach kuracji, a nawet na jej koniec (wypadanie włosów).

      Usuń
  56. Skutki uboczne mogą pojawić się później, ja biorę Izotek od 2 miesięcy i oprócz wysuszenia ust i oczu nic się nie pojawiło. Jaki krem nawilżający polecacie? czy używałyście przez cała kuracje jednego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cethapil lub Pharmaceris nawilżające, jeden wystarczy :)

      Usuń
  57. Cześć, też właśnie zaczęłam kurację Izotekiem i jak narazie jestem bardzo zadowolona, ale przeraża mnie ta długa lista środków ubocznych.

    http://personallittletalks.blogspot.com/2016/11/20-dni-na-izoteku.html#more

    OdpowiedzUsuń
  58. Witam serdecznie, mam problem po kuracji izotretynoiną - wypadają mi strasznie włosy. Przeczytałam Twój blog i napisalas, ze w trakcie leczenia wspomagalas organizm suplementami diety Vitapilem i Silicą. Powiedz mi proszę czy bralas je razem? Czy najpierw jeden produkt a potem drugi? Biorę Vitapil już 2 miesiące a poprawy nie widać i jestem zalamana..... :((
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam serdecznie, mam problem po kuracji izotretynoiną - wypadają mi strasznie włosy. Przeczytałam Twój blog i napisalas, ze w trakcie leczenia wspomagalas organizm suplementami diety Vitapilem i Silicą. Powiedz mi proszę czy bralas je razem? Czy najpierw jeden produkt a potem drugi? Biorę Vitapil już 2 miesiące a poprawy nie widać i jestem zalamana..... :((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabletki brałam dopiero po zakończeniu leczenia! Wystarczy jeden rodzaj np. Vitapil plus wcierki na głowę (Jantar), maski WAX - i tak regularnie przez 3 miesiące, po tym czasie sytuacja powinna się poprawić :)

      Usuń
  60. Rozpoczęłam właśnie kuracje Izotekiem i trafiłam na Twojego bloga. Czy możesz mi napisać jakich produktów kategorycznie unikalas a co spożywalas aby wspomóc wchłanianie leku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc mój lekarz nie zalecał mi specjalnej diety - oprócz odstawienia alkoholu i ograniczenia cukrów prostych.

      Usuń
  61. Ciekawe, jak ta kuracja Izotekiem? Wiadomo coś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem już wiele lat po tej kuracji - pryszcze nie wyskakują, tylko sporadycznie przy okresie. Skora tłustawa, pory, lekkie blizny pozostały. Generalnie jestem zadowolona- to jedyny lek, który powstrzymał dalszą inwazję trądziku.

      Usuń

Dziękujemy za komentarz :)
Osoby Anonimowe prosimy o podpisanie się imieniem.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Instagram

Like us on Facebook

Followers