Pielęgnacja włosów zimą

11:53:00

Nie wiem jak u Was, ale u mnie problem splątanych włosów zimą pojawia się co roku. Główną przyczyną plątania się włosów jest ich nadmierna suchość. Dodatkowo niewłaściwa pielęgnacja i układanie np. tapirowanie, zbyt duża ilość lakieru powoduje przesuszenie pasm oraz wzmaga ich tendencję do kołtunienia. Dlatego też, szczególnie zimą, warto zapewnić włosom odpowiednie nawilżenie i zadbać o to aby jakoś przetrwały ten trudny okres. Dzisiaj przedstawię Wam listę kosmetyków, których używam o tej porze roku. Wprawdzie nie znalazłam jeszcze kosmetyku - ideału, który zdziałałby cuda, natomiast kombinacja kilku produktów pozwala mi na zapewnienie kłaczkom optymalnego poziomu nawilżenia. Na koniec kilka zasad, których warto się trzymać, aby zminimalizować zniszczenia włosów zimą. Enjoy :*

Instagram



Szampon L'OREAL Vitamino Color

Szamponu tego używam raz na jakiś czas, gdyż ma on dosyć ciężki skład (mnóstwo silikonów) i może obciążyć włosy przy dłuższym stosowaniu. Natomiast świetnie nadaje się do przesuszonych i zniszczonych włosów, szczególnie koloryzowanych. Pięknie nawilża włosy i chroni je przed uszkodzeniami, szczególnie zimą. Do codziennego stosowania polecam łagodne szampony typu Babydream, Alterra czy Aqua Light Pantene.


Nourishing coconut milk Organix

Stosuję do zabezpieczania końcówek. Pięknie pachnie i wygładza włosy. Ma dobry skład ( m. in. witamina e, masło shea). Olejek jest bardzo wydajny i naprawdę nie wiem kiedy go zużyję :)



Kuracja wzmacniająca z rzepą Joanna

Po tej wcierce moje włosy rosną jak na drożdżach. Wysyp baby hair jest niesamowity. Wcierka nie ma drażniącego zapachu jak w przypadku innych specyfików. Dodatkowo jest bardzo tania.


Maska rich repair Goldwell

Moje włosy lubią różnorodność jeśli chodzi o maski. Moją ulubioną do tej pory była ta ze Sleeka (pomarańczowe opakowanie), natomiast po jakimś czasie nie działała ona tak jak dotychczas. Musiałam ją zmienić. Świetnym odpowiednikiem o nieco innym składzie jest właśnie ta masa z Golwella. Ładnie "dociąża" włosy, pięknie pachnie. Włosy są śliskie i wygładzone. Mniej się plączą.


Olejek Sesa

Mój absolutny hit! Jest dosyć drogi porównując np. do olejku kokosowego, natomiast jego działanie jest nieziemskie. Włosy wyglądają jak z reklamy, pięknie się rozczesują (nawet bez użycia odżywki). Olejek nakładam na noc lub na 2-3 godziny przed umyciem włosów.


Odżywka Nivea Long Repair

Genialna, szczególnie dla włosów długich i podatnych na splątanie. Przepięknie nawilża włosy. Używam na zmianę z odżywką Garniera.


Odżywka Garnier olejek z awokado i masło karite

Osławiony już przez inne włosomaniaczki hit! I ja podzielam opinie krążące w Internecie. Odżywki używam już od dwóch lat (oczywiście nie non stop). Jest niezawodna i zawsze do niej wracam. Kto jeszcze nie próbował, niech koniecznie leci do sklepu!


Suchy szampon Batiste

Tym razem wybrałam wersję do ciemnych włosów i nie zawiodłam się. Uwielbiam szampony Batiste nie tylko przez wzgląd na ich działanie, ale również dzięki cudownym zapachom. Niezastąpione gdy nie mamy czasu umyć włosów. Pięknie je odświeżają, a ten dzięki ciemnemu kolorowi jest praktycznie niewidoczny.

PAMIĘTAJ!!!

1. Unikaj suszarek, prostownic, lokówek. Jeśli już jesteś zmuszona ich użyć, pamiętaj o zabezpieczeniu włosów przed wysoką temperaturą.
2. Olejuj, nawilżaj włosy! Olejowanie włosów sprawia, że stają się one bardziej gładkie, a łuska włosa uszczelnia się na zniszczenia :)
3. Związuj włosy! Tak wiem upinanie włosów nie zawsze jest dla nich korzystne, jednak wychodząc na mróz i silny wiatr warto oszczędzić swoim kłaczkom cierpienia i związać je w koczek lub zapleść warkocz.
4. Rozczesuj włosy przynajmniej 2-3 razy dziennie! Rób to także przed myciem, dzięki temu wilgotne włosy nie będą tak splątane i znacznie łatwiej je rozczeszesz. 



A jakie są Wasze ulubione kosmetyki nawilżające?

Romwe Spring Festival Sale
Over 1000 styles, up to 75% off
Start from $3.99
Time: 2/4/2014 ---2/11/2014
Don’t miss, girls!


You Might Also Like

39 komentarze

  1. Świetne masz włosy, wyglądają na bardzo zadbane i zdrowe :-) Bardzo podoba mi się Twoje ombre, jest takie delikatne i subtelne, sama się ostatnio zastanawiam nad takim :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też to zauważyłem, włosy Twoje na prawdę zwracają uwagę

      Usuń
  2. Dzieki za ten post. Mnie sie wiecznie koltunia wlosy, a jak przychodzi mi je rozczesac, to musze polowe wyrwac :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana też tak miałam. Do rozczesywania polecam szczotkę z naturalnego włosia (najlepsza z dzika!) i Tangle Teezer ;)

      Usuń
  3. Piekności!!:*

    lece do sklepu po "Kuracje wzmacniająca z rzepą Joanna" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny post :) Gdzie kupujesz Nourishing coconut milk Organix i ile kosztuje? Jak używasz wcierki z rzepą, przed myciem? jak długo trzeba ją trzymać na włosach, nie powoduje dodatkowego przetłuszczenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serum z Organix kosztuje około 20zł i dostaniesz je w Hebe. Wcierki z rzepą używam codziennie (daje wtedy najlepsze efekty), nie zmywam w ogóle. Nakładam zazwyczaj pod wieczór jak umyję głowę. Wcierka nie powoduje dodatkowego przetłuszczenia, wręcz przeciwnie, może lekko wysuszać skórę głowy. Natomiast ja niczego takiego u siebie nie zauważyłam :)

      Usuń
  5. Tę wcierkę dopisuję na swoją listę zakupów :) Mam zamiar przetestować też odżywkę Garnier i Nivea.

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie najlepiej teraz się sprawdza olejek arganowy:) a z lokówko suszarki nie mogę zrezygnować bo akurat mam taka fryzurę, ze nie da rady:/ piękne masz te włosy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękne masz te włosy, widziałam już chyba Twoje zdjęcia u Anwen :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wcierka z rzepą mnie zaciekawiła. Na razie w planach mam olejek łopianowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne masz włosy :) Lubię posty w Twoim wykonaniu. Zawsze masz piękny uśmiech i starasz się, żeby zdjęcia były urozmaicone. Koleżanka blondynka na każdym zdjęciu ma taką samą minę :( Ale i tak ją pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Włosy masz prześliczne:)
    Muszę kupić rzepę do wcierek z Joanny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety muszę bardzo dbać o swoje włosy bo są całkiem cienkie i podatne na złamania, dlatego również stosuję kombinację różnych kosmetyków do ich regeneracji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a gdzie mozna kupić to cudo z joanny i olejek kokosowy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joannę kupisz w m.in. w Rossmanie, a olejek kokosowy do dostania w Hebe :)

      Usuń
    2. Albo u mnie w rossmanach Joanny nie ma albo ja nie widzę ( byłam już w 3 ). W którym miejscu ją znajdę? Gdzieś koło odżywek ?

      Usuń
    3. Tak powinna być gdzieś koło odżywek. Poszukaj jeszcze w osiedlowych drogeriach, tam jest najwięcej produktów Joanny :)

      Usuń
  13. Masz przepiękne włosy, naprawdę do pozazdroszczenia! Nie dość, że zdrowe, to jeszcze się tak pięknie układają :) Powiedz mi, w jaki sposób nakładasz ten olej? Doczytałam, że przed myciem lub na noc, ale na zupełnie suche włosy, czy moczysz je przed nałożeniem? Może to głupie pytanie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o olejowanie i mam niewielką wiedzę na ten temat :D z góry dziękuję za odpowiedź :* Paula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, tu dokładniej opisałam jak wykonuję olejowanie: http://quintessenceofbeauty.blogspot.com/2012/08/hair-care.html czasami olej nakładam na suche włosy, czasami je lekko moczę. Szczerze mówiąc nie zauważyłam różnicy - efekt taki sam - lśniące i wygładzone włosy.

      Pozdrawiam

      Usuń
  14. A ja chciałam zapytać, czy ten olej musi być ciepły, czy to nie ma znaczenia?;) Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleje Sesa czy kokosowy wymagają lekkiego podgrzania (np. w ciepłej wodzie), gdyż są w postaci stałej. Oczywiście możemy także, juz po aplikacji na włosy, użyć ciepłego nawiewu suszarki w celu otwarcia łuski włosa i sprawienia, że nasze pasma lepiej wchłoną substancje odżywcze zawarte w olejkach, ale nie jest to konieczne.

      Usuń
    2. Ślicznie dziękuje za odpowiedź!

      Usuń
  15. Uwielbiam Twoje włosy i ich wygląd.
    Do pozazdroszczenia :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  16. boże... Twoje włosy są wręcz idealne. Ile bym oddała aby mieć takie piękne, gęste i zdrowe włosy. Gratuluje świetnej pielęgnacji. Pozdrawiam gorąco i w wolnej chwili zapraszam do mnie na www.meetmyfashion.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Absolutnie piękne włosy! Ja na końcówki nakładam Macadamian Natural Oil i jest na prawdę świetny. Pozdrawiam x
    www.hellyes.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie raczej nie ma takiego problemu, ale muszę przyznać, że masz piękne włosy :)

    http://prettylittlefashionistaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. cudowne włosy! o tak

    z pozdrowieniami:*
    Ola z Fashiondoll.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Jejku masz piękne, zadbane włosy :) pozazdrościć :)

    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam; live-loove-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz przepiękne włosy, od dawna mi się podobają i jestem ich fanką! ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubie czytac takie posty na tym blogu;) mam pytanie odnosnie wcierki z joanny. jak wypada w porownaniu z jantarem? lepsza?skuteczniejsza?

    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm z tego co zauważyłam Jantar jest skuteczniejszy jeśli chodzi o wysypy baby hair, natomiast w moim przypadku bardziej przetłuszczał włosy, dlatego też zamieniłam go na Joannę, która ma bardzo podobne działanie :)

      Usuń
  23. Miałam to samo. szalik + rozpuszczone włosy = kołtuny. Problem zniknął kiedy trochę skróciłam włosy i wycieniowałam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarz :)
Osoby Anonimowe prosimy o podpisanie się imieniem.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Instagram

Like us on Facebook

Followers