Zakopane i okolice - atrakcje i zwiedzanie

10:54:00

Minął już tydzień odkąd wróciłam z Zakopanego, a ja ciągle czuję niedosyt po tym wyjeździe - mogłabym tam odpoczywać bez końca! Czyste, świeże powietrze, przepiękny widok na Tatry oraz wspaniałe poczucie humoru górali, czego chcieć więcej! Byłam w Zakopanem po raz czwarty, dlatego też nic nie zrobiło na mnie większego wrażenia, oprócz co raz większych tłumów na Krupówkach. Nie wiem jakie jest Wasze zdanie, ale jak dla mnie Krupówki stały się już zbyt komercyjne i tracą swój góralski urok. Można tam przejść się nawet po szykownej "Fashion Street". Na ogół ciężko jest tu spacerować, bo tłumy tworzą swoiste korki polujące na lody, gofry i placki po zbójnicku. Na szczęście centrum Zakopanego to tylko kropelka w morzu atrakcji Tatr. Ja w tym roku odwiedziłam, już tradycyjnie - Morskie Oko oraz wybrałam się na spływ tratwą po Dunajcu. Pieniny i Trzy Korony to chyba coś najpiękniejszego, co widziałam do tej pory w górach! Niesamowite wrażenia, które wszystkim szczerze polecam. Podczas poprzedniego wyjazdu w Tatry odwiedziłam Gubałówkę, Kasprowy i oczywiście wspaniałą Dolinę Kościeliską. Każdy mój pobyt w Zakopanym jest inny i każdy jest na swój sposób magiczny i refleksyjny...  Mogę śmiało powiedzieć - I ♥ Zakopane!
Jestem ciekawa, jak Wy postrzegacie obecnie Zakopane i okolice. Czekam na Wasze historie w komentarzach :)

Krupówki przepełnione turystami

Fashion Street na Krupówkach

W Sopocie jest Krzywy Domek - w Zakopanem - odwrócony

Przepiękny widok na Tatry z mojego okna

Morskie Oko - niestety skąpane chmurami

Zachód Słońca w górach - równie piękny jak nad morzem

Stary Cmentarz na Pęksowym Brzyzku

Przepiękne Jezioro Czorsztyńskie - w tle Zamek w Niedzicy

Pełny wrażeń - spływ Dunajcem

Trzy Korony

Giewont

Mamy nadzieję, że zwycięzcy naszego ostatniego konkursu już realizują swoje bony. Każdy sklep z bielizną to raj dla kobiety, a więc pewnie jesteście bardzo zadowolone z wybranych nagród. Miłego weekendu kochani! ♥

You Might Also Like

64 komentarze

1. Ale Ci zazdroszczę tego wyjazdu... Ja w tym roku jestem tak zapracowana, że nie mam co liczyć na wakacje :(

2. Prawdziwe góry to Kasprowy, Czerwone Wierchy, Dolina Gąsienicowa, a nie jakaś tam Gubałówka czy Trzy Korony. Szczerze mówiąc nie wiem jak można odpoczywać w samym Zakopanem - spaliny, tłumy ludzi...

1. Masz rację w centrum Zakopanego nie da się odpoczywać, ja mieszkałam daleko od centrum jak widać i byłam bardzo zadowolona. Zdrowie nie pozwala mi wędrować i zdobywać najwyższe szczyty, także Morskie Oko, Dolina Kościeliska czy nawet te Pieniny muszą mi wystarczyć, i tak wszystko jest piękne :)

2. Ja nie mogę.... niektórym nic się nie podoba, a najcheytniej narzucaliby innym jak mają spedzać wakacje i który szczyt jest godnym do zdobycia a a który nie, bzdurny wpis, bzdurne licytowanie się. równie dobrze mozna byc zdania iż Dolina Gąsiennicowa to strata czasu a jakiś osniotysięcznik to dopiero jest coś. Super urlop Kasiu, nie czytaj takich głupot. Imienniczka.

3. Szkoda że nie było słoneczka podczas wycieczki na Morskie Oko - miałabyś okazję zobaczyć prawdziwy cud natury !!! Może następnym razem ; ) Piękne zdjęcia na tej łące - oddają w 100% klimat tego miejsca. Pewnie ciężko Ci teraz wrócić : )

1. Byłam kilka lat temu nad Morskim Okiem gdy świeciło słońce, także nic nie straciłam :)))

4. DLa mnie prawdziwe górki znajduja się na ukrainie - Gorgany :P Dzikość przyrody, ludzi brak :D
    Zdjęcia ładne, ty brzydka.

1. Nie rozumiem jak można mówić czy pisać komuś że jest brzydki, rozumiem że zdjęcia Ci się mogą nie podobać. Współczuje Ci w takim razie mentalności!

2. Kasiu nie przejmuj się ;) są ludzie i "ludzie" :)

3. Brzydki, ladny to pojęcia względne, jak dla mnie Kasia ma w sobie to "cos". Piękno to nie tylko buzia wpisująca się w kanony.

5. Krzywy domek jest w Sopocie a nie w Gdańsku :) a taki odwrócony, niemalże identyczny jak w Zakopanem można zobaczyć w Szymbarku na Kaszubach :)

Również byłam w Zakopanem kilka razy, ostatni w zeszłym roku na przełomie sierpnia i września, zawsze mi się tam podoba, kocham góry, a Krupówki traktuję jak taki dodatek, aby móc gdzieś wyjść do ludzi, kiedy chce się zrobić przerwę między wyprawami w Tatry :)

1. Już poprawiłam ten błąd, nie wiem jak mogłam się tak pomylić, bo byłam i w Sopocie i w Gdańsku! Może dlatego, że pisałam tę notkę w nocy :) Dzięki że zauważyłaś pomyłkę:) Masz rację, Krupówki to tylko dodatek, ja tam wpadałam po całodziennych wypadach, wieczorem na spacer i aby coś zjeść :)

6. Bywam regularnie w Zakopanem, a na Krupówkach byłam chyba raz - nie mój klimat :) Miesiąc temu wdrapałam się do Doliny Pięciu Stawów, również byłam zachwycona i onieśmielona widokiem oraz atmosferą wysokich Tatr. Relację i zdjęcia możesz przeczytać na moim blogu jeśli masz ochotę :) Pozdrawiam!

7. Góry kocham, miejsc opisanych przez Ciebie już nie znoszę, niestety. W moim odczuciu ludzie zniszczyli to miejsce, omijam szerokim łukiem. A szkoda, bo kiedyś była to świetna baza wypadowa.

1. Niestety wszystko co piękne w przyrodzie jest dewastowane przez ludzi, przeraża mnie że może być jeszcze gorzej!

8. Świetne zdjęcia, będą wspomnienia i piękna blondynka na zdjęciach, wiele bym dała by mieć taką buźkę ;p

9. Cudowna fotorelacja! Przypomniały mi się moje wakacje spędzone w górach. Było to 2 lata temu. Jestem pewna, że jeszcze wrócę w te rejony, bo jeszcze wiele miejsc zostało mi do zobaczenia.

10. Super zdjęcia! Ja niestety jeszcze nigdy w Zakopanem nie byłam, ale mam nadzieję, że kiedyś będę miała okazję tam pojechać :) Przyznam, że tłumy mnie przerażają :)

11. Świetne miętowe spodnie, po prostu zakochałam się w nich <3
    Ładna sesja :)
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam prowadzić bloga, ale może Ci się spodoba ;)

12. Uwielbiam Zakopane! Śliczną wycieczkę miałaś ;) zazdroszczę! Bardzo ładne zdjęcia i dużo ich zrobiłaś.

pozdrawiam
    karollynsworld.wordpress.com

13. zatęskniłam za górami..;)

14. śliczne zdjęcia :)

15. Świetne zdjęcia, uwielbiam Zakopane! :) A gdzie jest ten most z namalowanym wodospadem :D?

16. gdzie dokładnie mozna znalezc taki chodnik?

1. Malowidła znajdują się na zaporze Jeziora Czorsztyńskiego ;)

17. Widac wyjazd się udał:)

Nawet nie wiedziałam, że na Krupówkach zrobili taki fashion street:)

I sklep Caroliny Hererry:)

A ten efekt na moście świetny:)

18. Cudowne zdjęcia. Wybieram się z chłopakiem w połowie września do Zakopanego, uwielbiamy góry ;). Mieszkałaś w centrum Zakopanego czy troszkę dalej? może mogłabyś polecić kwaterę, w której się zatrzymałaś? Jeśli tak, to prosiłabym o podanie strony. Pozdrawiam

1. Tak jak pisałam niżej, polecam dzielnice z dala od centrum, ale trzeba 15 min dojechać np buusem czy autem do centrum - Hrube Wyżne lub Niżne (ja tam miałam - u Małgorzaty), Cyrhla czy też Walkosze :) http://umalgorzaty-zakopane.pl/

19. no zdjęcia rewelacyjne, jakiego aparatu używasz? cieszę się, że wypoczynek udany:)

1. Aparat FujiFilm S2950 zdjęcia nie są aż tak super jakości, jak na cyfrówkę są ok :)))

20. Cóż, dla mnie góry to tak jak ktoś już wcześniej pisał... Dolina 5 Stawów, Kasprowy Wierch (niekoniecznie zdobyty dzięki kolejce), Świstówka...trekingi na stopach... to miejsca gdzie nie martwię się tym jak wyglądam, ale napawam się pięknem tego świata ...

;)
    Choć przyznaje, że wyglądasz ładnie ;)
    No i zapora na Jeziorze Czorsztyńskim, robi wrażenie!

1. Tak każdy odpoczywa na swoim urlopie jak mu się podoba oczywiście :))) Ty dużo wędrujesz i super, ważne żeby robić to, co sprawia człowiekowi naprawdę przyjemność!

21. Zabawne , czuje jakbym oglądała swoje zdj , miesiąc temu byłam na dokładnie takiej samej "wyprawie" jak ty i zwiedziłam praktycznie wszystkie miejsca o których piszesz ,a co za tym idzie mam wiele podobnych zdj .
    PS: świetny blog, pozdrawiam :)

22. fantastyczny wyjazd - foty genialne - zazdroszczę oczywiście pozytywnie:)

23. uwielbiam Zakopane!!! :)
    kojarzy mi się z takim miastem miłości i zimą, zawsze marzyłam o spędzeniu Świąt Bożego Narodzenia w Zakopanym.
    Polska ma piękne zakątki.

Pozdrawiam ciepło;*

24. piękne zdjęcia :) uwielbiam Zakopane!

25. Szok... jakie piękne zdjęcia. Nie ma to jak polskie góry, Zakopane.Masz rację Zakopane bardzo się skomercjalizowało, ja to wiem doskonale. Jeżdżę tam od piatego roku życia i na przestrzeni lat widzę różnicę. Cóż zrobić, ale i tak kocham to miasto i jego okolice. Na Trzy Korony weszłam w maju, ach pięknie było a widok na tratwy płynące Dunajcem....bezcenny. Zazdroszczę Ci Kasiu wspaniałego urlopu. MAm 2 pytanka: Czy możesz polecić noclegi, bo widok miałaś urzekający ja nigdy nie mogę trafić na taką kwaterę. Co to za aparat? ostrość zdjęć robi wrażenie. Kasia.

1. Hmm kwater w Zakopanem jest mnóstwo jak wiesz wszędzie do wyboru do koloru :) Jeśli chcesz mieć takie widoki na Tatry to uciekaj od centrum i możesz dojechać busem np. 15 min do centrum Zakopanego. Kwaterę można wziąć w takich częściach Zakopanego jak Hrube Wyżne (ja tam miałam - u Małgorzaty), Cyrhla czy też Walkosze. Plusem jest to że przebywasz na łonie natury, a minusem że trzeba codziennie to 15 min dojechać. Akurat ten aparat to zwykła cyfrówka, będę ją niebawem sprzedawać pewnie - Aparat FujiFilm S2950. Na blogu jeśli chodzi o stylizacje to robimy zdjecia dużo droższą lustrzanką Nikona. Pozdrawiam ciepło :))))

26. Jako jedyna sposrod trojki mojego rodzenstwa urodzilam sie na Slasku.. siostra i dwoch braci mieli to szczescie urodzic sie w gorach:) Mama jest rodowita goralka :) uwielbiam te rejony, chetnie odwiedzam Zakopane.. i chyba nigdy nie znudzi mi sie to miejsce:) choc fakt faktem, z roku na rok staje sie coraz bardziej zatloczone.. a moze wlasnie i to ma tez swoj urok..
    I lOvE Zakopane!!! :))

27. Piekne zdjecia:)Marzy mi sie wyjazd do Zakopanego,ale to dopiero na nastepny rok;)Pozdrawiam Magda.

28. Cudowne zdjecia, kocham góry i wszytsko co z nimi związane:):*
    idealnie!!:*
    ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡
    JAK ZAWSZE POZDRAWIAM I ZAPRASZAM:):*:p

29. W Szymbarku jest odwrocony domek! Oryginalny, o!

Przepiękne zdjęcia, cudowne widoki - zazdroszczę, Kasiu!:)
    Sama chętnie wybrałabym się w nasze polskie góry. Może w tę zimę.. :)

1. Szymbark ło ho ho daleko trochę, ale może kiedyś odwiedzę :) Ty masz morze na co dzień, tak Ci zazdroszczę!!!

30. Wczoraj wróciłam z Zakopanego:) niestety pogodę miałam fatalną, prawie cały czas padało. Kiedy tylko pogoda się poprawiała ruszałam z moim K w góry - weszliśmy i zeszliśmy z Kasprowego, zaliczyliśmy Morskie Oko i Czarny Staw, wjechaliśmy też na Gubałówkę i pojechaliśmy na Słowację - ogólnie wyjazd bardzo udany, ale te tłumy na Krupówkach i w górach były dobijające, ludzie w klapkach-japonkach na szlakach i z malutkimi dziećmi wspinającymi się ( a raczej wciaganymi przez rodziców) - bezcenne!

1. Haha mam dokładnie takie same odczucia! Szkoda, że pogoda Ci nie dopisała :( Ja miałam w większości słońce, jak były chmury to nie padało przynajmniej :)

31. Super! Ja jeszcze w Zakopanem nigdy nie byłam latem, może kiedyś nadrobię:)

32. Nie obraź się, ale te okulary 'lennonki' nie pasują do Twojej twarzy, nosa... :(

33. Dawno nie byłam w Zakopcu :-(

34. a gdzie znajduje się ten pięknie pomalowany chodnik ? :D

1. Tak jak pisałam wyżej, to jest zapora na jeziorze Czorsztyńskim :)) Pieniny!

35. Witam!
    Dla jednych wyzwaniem jest wejście na Gubałówkę lub na Kasprowy, dla innych Orla Perć - a tak naprawdę ważne jest, by spędzić urlop aktywnie, a wielu ludzi porusza się tylko po "grani Krupówek". Także fajnie, że mimo wspomnianych problemów zdrowotnych ruszyłaś d*** i mogłaś choć trochę pospacerwać po górach :) Ja przeszłam prawie wszystkie szlaki w Tatrach Polskich, więc jeśli ktoś jest zainteresowany relacjami lub szuka rady to zapraszam na bloga http://www.wiecznatulaczka.blogspot.com/ Jesienią będą pojawiać się kolejne wpisy tatrzańskie.

1. Hej, chętnie tam wpadnę :)) Dla mnie urlop to przede wszystkim relaks, jeśli nie mam ochoty ani zdrowia aby wędrować na Kasprowy, to po prostu tego nie robię :)))

2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

3. no i ok :) niech każdy robi tak, aby wypocząć :) PS. bardzo elegancko wyglądałaś w górach, niby na luzie a jednak bardzo schludnie :) od razu mi się przypomniały przedwojenne Tatry http://www.facebook.com/media/set/?set=a.136860863117755.28444.136844233119418&type=3 - Zwróć uwagę na fotkę nr 6, teraz nikt tak nie ubiera się na narty :)

Wieczna Tułaczka

36. W Zakopcu byłam na początku sierpnia i doznałam szoku. Krupówki to dla mnie żadna przyjemność było tyle ludzi że oczywiście zgubiłam moją rodzinę po drodze. To miejsce straciło urok.Żadnych górali nie było widać, mnóstwo chińskich zabawek. Poczułam się przez chwile jak w małej nadmorskiej miejscowości. Krupówek to ja już raczej nigdy nie odwiedzę. Sklepy? To mam na co dzień. Co tam robi H&M? Wole ucieczkę w wysokie góry gdzie nie ma dużej ilości turystów i mam bezpośredni kontakt z naturą. Krupówki zrekompensowała mi świetna pogoda. Było słonecznie plus bezchmurne niebo. Niezapomniane widoki...

1. Zgadzam się z Tobą w 100 %! Zakopane centrum to już tylko komercja, aby odpocząć trzeba się znacznie oddalić, dlatego nawet noclegi polecam co najmniej 15 minut od centrum

37. KOcham Zakopane! BYłąm w tych samych miejscach co Ty, a jezioro Czorsztyńskie rzeczywiście piękne, tak samo zapora :)
    Zapraszam do siebie, także znajdziesz notkę z Zakopanego :)

38. Warto się tam wybrać w okresie świątecznym, przepiękne widoki połączone z wszystkim czego potrzeba, choć nie jest to tanie i tak warto :)

39. Serdecznie zapraszam na mojego bloga na wpis o Zakopanem. Zachęcam do obserwacji bloga, polubienia fanpage oraz wymiany spostrzeżeń :)
    Dolina Kościeliska, Fabryka Cukierków, Krupówki i inne... zapraszam!

40. Świetny artykuł :) Zakopane to piękne miejsce, polecam wybrać się właśnie w okresie świątecznym, wtedy Zakopane robi największe wrażenie.

Dziękujemy za komentarz :)
Osoby Anonimowe prosimy o podpisanie się imieniem.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.